Een koper heeft een pand aangekocht. De begane grond en eerste verdieping van het pand waren bij de verkoop en levering ingericht en werden gebruikt als kantoorruimten. De tweede en derde verdieping van het pand waren bij de verkoop en levering ingericht als twee zelfstandige (woon)appartementen en werden op dat moment ook als zodanig verhuurd.
Alleen abonnees van Fintool hebben toegang tot dit onderdeel. Log graag in of neem een abonnement.
De rechtbank heeft geoordeeld dat koper onvoldoende heeft onderbouwd dat de kwaliteit van de bodem, vanwege de daarin aanwezige verontreinigingen, in zodanig hoge mate afwijkt van hetgeen als ‘normaal’ kan worden beschouwd, dat het perceel in zoverre niet beantwoordt aan hetgeen koper op grond van de koopovereenkomst mocht verwachten. Van een tekortkoming van verkoper in de nakoming van de koopovereenkomst is naar het oordeel van de rechtbank dan ook geen sprake.
Kopers hebben op 2 november 2018 een bedrijfspand met bovenwoning gekocht.
Kort na de levering hebben kopers de dakpannen van de woning laten vervangen. Bij de uitvoering van die werkzaamheden heeft de aannemer van kopers aangegeven dat op de zolder van het achterhuis een deel van het dak zo verrot was dat er geen andere mogelijkheid was dan over te gaan tot vervanging van dat deel van het dak.
De aannemer heeft vervolgens in opdracht van kopers herstelwerkzaamheden aan het dak verricht, en daarvoor op 3 juni 2019 een factuur aan kopers gestuurd van € 7.129,86.
Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.