De Belastingdienst heeft verbeteringen doorgevoerd, maar krijgt van de Consumentenbond nog steeds een onvoldoende. Minister Hoekstra heeft inmiddels aangegeven dat verbeteringen op komst zijn, "Het moet beter en zal eind van dit jaar beter gaan." gaf hij aan bij RTL Z.
Alleen abonnees van Fintool hebben toegang tot dit onderdeel. Log graag in of neem een abonnement.
Tussen de twaalf en dertien miljoen mensen bellen elk jaar de Belastingtelefoon. Negentig procent van hun vragen wordt juist beantwoord. De Consumentenbond concludeert in een eigen onderzoek dat de Belastingtelefoon specifiek fiscale vragen minder goed beantwoordt. Deze organisatie geeft de dienstverlening van de Belastingtelefoon daarom een onvoldoende. De Belastingdienst heeft aanvullende maatregelen genomen om de dienstverlening verder te verbeteren.
De Consumentenbond heeft een onderzoek gehouden bij de BelastingTelefoon met behulp van Mysteryshoppers.
De Mysteryshoppers van de Consumentenbond kregen op tweederde van de vragen aan deze informatielijn een fout of onvolledig antwoord.
De Belastingtelefoon is in 2006 ruim 17 miljoen keer gebeld, dit zijn er ruim 4 miljoen meer dan in 2005. De drukste dag van het jaar, 21 juni 2006, kwamen 200.000 telefoontjes binnen. Gemiddeld kwamen per dag ongeveer 65.000 telefoontjes binnen, in 2005 waren dit er circa 51.000 per dag.
Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.