Belastingtelefoon blijft werken aan verbetering dienstverlening
Tussen de twaalf en dertien miljoen mensen bellen elk jaar de Belastingtelefoon. Negentig procent van hun vragen wordt juist beantwoord. De Consumentenbond concludeert in een eigen onderzoek dat de Belastingtelefoon specifiek fiscale vragen minder goed beantwoordt. Deze organisatie geeft de dienstverlening van de Belastingtelefoon daarom een onvoldoende. De Belastingdienst heeft aanvullende maatregelen genomen om de dienstverlening verder te verbeteren.
Alleen abonnees van Fintool hebben toegang tot dit onderdeel. Log graag in of neem een abonnement.
De Consumentenbond heeft in het najaar van 2015 onderzoek gedaan naar de fiscale kwaliteit van de beantwoording van vragen bij de BelastingTelefoon. Voor deze steekproef zijn tien verschillende, fiscale vragen gesteld aan de BelastingTelefoon. De Consumentenbond geeft een onvoldoende: de beantwoording is volgens het onderzoek onvolledig en/of onjuist. De uitkomsten van het onderzoek stroken niet met de uitkomsten van het kwaliteitsonderzoek dat de BelastingTelefoon zelf continu laat uitvoeren. Uit dit onderzoek blijkt dat in 2015 89% van de fiscale vragen juist werd beantwoord.
Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.