De Autoriteit Financiële Markten (AFM) laat 2 keer per jaar onderzoek doen door marktonderzoeksbureau GFK onder consumenten naar onderwerpen zoals hypotheken en beleggen. Hierdoor krijgt de AFM meer inzicht in consumentengedrag.
Alleen abonnees van Fintool hebben toegang tot dit onderdeel. Log graag in of neem een abonnement.
Hoeveel dient relatie extra te sparen, of eenmalig in te leggen om alsnog op het gewenste doelkapitaal uit te komen?
Heeft u in uw klantenportefeuille relaties met een beleggingshypotheek? Zit uw relatie nog op koers met zijn/haar beleggingsrekening? Dient tussentijds bijgestort te worden om het doelkapitaal (alsnog) te halen?
Heeft u uw relatie hier over geïnformeerd?
Het provisieverbod heeft de kosten van beleggen inzichtelijker gemaakt. Beleggers kunnen de kosten van dienstverleners steeds beter vergelijken. Dat blijkt uit de Consumentenmonitor van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) laat 2 keer per jaar onderzoek doen door marktonderzoeksbureau GFK onder consumenten naar onderwerpen zoals hypotheken en beleggen. Hierdoor krijgt de AFM meer inzicht in consumentengedrag.
Door het provisieverbod zijn de kosten van beleggingsdienstverlening zichtbaar voor de klant nu deze direct worden betaald. Particuliere beleggers zijn sinds de invoering vaker op de hoogte van deze kosten. Ook is het nu gemakkelijker om kosten van beleggingsdienstverlening te vergelijken. Dat blijkt uit marktonderzoek van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) onder 618 beleggers. Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK.
Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank.